14 februari 2018

Vad är det som gör ont?

Att inte få respons på sexuella inviter. Det gör mig rädd. Rädd att han inte vill längre. Jag känner mig så sårbar när jag vågar skriva om sex och att inte få något svar gör mig livrädd. Skräckslagen. Jag har till och med raderat de gånger jag skrivit om det och inte fått svar. I efterhand.

Jag känner inte heller att jag kan fråga. När jag frågade senast höll det på att ta ände i förskräckelse.

Just nu tänker jag att han inte är handlingskraftig nog för att göra slut med mig. Så länge jag inte gör slut kommer vi att ha en relation. Men så vill jag ju inte ha det. Jag vill att han ska vilja ha mig. Åtrå mig. Älska mig.

Han har slutat älska mig. Inte så han säger det, utan snarare att han inte säger det alls längre. Sedan jag frågade. Därför frågar jag inte igen. Vill inte klänga. Vill inte vara jobbig. Men vad är det då för relation? Vad får jag ut av det då? Om jag inte får kärlek och bekräftelse och inte vågar visa vad jag känner? Då kan vi lägga ner.

Och jag gissar att vi lägger ner när brevbäraren bara kommer med besked. Oavsett besked.

Inga kommentarer: