01 december 2017

Tryggare

Djupare men också tryggare. Jag litar på att det är ett nej. Nej till att inleda ett sexuellt förhållande. Om han ändrar sig får han tala om det för mig. Tills dess vilar jag tryggt i ett nej.

När jag tänker på vad jag vill ha och vad jag får. Jag får diskussioner. Funderingar. Ärlighet. Bekräftelse. Jag behöver inte så mycket mer. Sex får jag hemma, närhet och kärlek likaså.

Om jag fick välja helt utan konsekvenser då? Ja. En helg. En hel, obruten helg. Vakna upp till hans leende. Lång frukost. Korsord, kaffe, diskussioner. Promenader. Obruten tid. Inte behöva avbryta. Bara vara tillsammans.

Om så, självklart sex. Men det är inte det jag vill ha, först och främst. Jag vill ha hans samtal. Hans uppmärksamhet. Hans funderingar och ärliga svar på mina frågor.

Inga kommentarer: