16 april 2014

Yam - oändlig lycka

Jag följer Oprah Winfreys och Deepak Chopras Finding Your Flow som började igår.

Idag handlar det om att hitta källan till lycka - inuti sig själv. Dagens tanke är "I am the source of unlimited happiness". Dagens mantra är yam, som även är mantrat för hjärtchakrat, anahata chakra.

Jag har märkt ett par veckor att jag har svårt för att komma ned i meditationen. Jag accepterar det - det är såhär meditationen ser ut just nu. Det snurrar av tankar, jag spinner vidare på lösa trådar, jag planerar och jag funderar. Allt istället för att koncentrera mig på mantrat.

Som jag har lärt mig så lägger jag märke till tankarna och återgår till mantrat. Om och om igen. Och igen. Återigen. Och lite till. Till slut går det, i korta stunder. Det är skönt. Jag flyter. Jag fortsätter. och återgår till mantrat när tankarna kommer tillbaka.

Inga kommentarer: