30 mars 2014

Värderingar - Andlighet

Andlighet

Med andlighet menar vi inte nödvändigtvis mer organiserad religionsutövning. Det kan vara det som du finner ger mening och vitalitet till livet, men det kan lika gärna vara vad som helst som hjälper dig att komma i kontakt med något som är större än dig själv, något som inger förundran eller känns stort och viktigt.

Yoga och meditation. Här vill jag ha mer tid. Jag vill fördjupa mig, jag vill bli bättre, nå längre och komma vidare. Jag har kommit mycket långt genom att yoga en gång i veckan och meditera en gång om dagen. Nu vill jag meditera två gånger om dagen och jag vill skapa en vana som jag kan ha kvar även när jag börjar arbeta igen.

Dessutom skulle jag vilja yoga mera, oftare. Det behöver inte vara två timmar varje gång, men en gång i veckan vill jag fortsätta med den djupa, långa yogan. Resten av veckan vill jag försöka få in yoga mer, några ställningar, yoga nidra eller ett kort program.

Inga kommentarer: