11 mars 2014

Tryck över bröstet

En kollega dök upp på facebookchatten och sa hej. Vi pratade lite allmänt och hen berättade om hur det är. Småprat, helt enkelt.

Efter några minuter kände jag ett tryck över bröstet. Den där tunga känslan som gör det svårt att andas. Den jag döpt till Sune. Prestationsångesten. Jag försöker andas mig igenom den. Känna på den ordentligt. Fundera på varför den kommer redan vid lite småprat.

Kanske är det så att jag inte är så cool inför att börja jobba som jag trott de senaste dagarna. Med tanke på reaktionen jag fick när jag gick upp på ett kontor för att träffa en kompis häromdagen är det nog så.

Men. Jag är på god väg. Och jag känner när känslorna kommer. Jag kan se på dem, vrida på dem, känna dem. Och jag dör inte av dem. Himla tur!

Inga kommentarer: