03 mars 2014

Tillbaka. Igen

Jag är här igen. Jag antar utmaningen på Blogg100. Inte officiellt eftersom jag skriver den här bloggen anonymt. Men det gör ingenting, jag skriver den för mig själv och antar utmaningen för mig själv. Jag kommer att skriva om mig själv och mina känslor samt min resa framåt. Mycket blir oredigerat och kanske helt ointressant för någon annan. Förhoppningsvis blir det intressant för mig att läsa om senare.

Mycket har hänt sen sist. Jag har gått in i väggen. Rejält. Jag trodde inte det var så farligt, två veckors sjukskrivning skulle nog räcka. Det var fem månader sen. Kanske är jag på väg uppåt nu, det känns i alla fall så. Jag hoppas det.

Några olika saker hjälper mig framåt:

  • Jag går i terapi, ACT. Det är intressant, det gör att jag tänker mycket mer på mina känslor. På att jag sällan känner dem. Att de oftast manifesterar sig fysiskt. Ont någonstans. Illamående. 
  • Reikihealing. Det är nu tre veckor sedan jag fick för första gången och jag känner att det var en rejäl vändpunkt. Vid den tiden var jag galet trött, orkade ingenting och var på väg ner i en depression. Det har vänt helt och hållet och nu är jag pigg, glad och sällskapssjuk. 
  • Ungefär samtidigt började jag meditera dagligen. Det hjälper också otroligt mycket. Yogan är en stor del i min rehabilitering, jag älskar den. 
  • Sist men inte minst är mitt handarbete otroligt viktigt för mig. Att fundera, vända och vrida på idéer, testa olika saker och se hur det ter sig ut. För att inte tala om handarbetsträffarna där jag får nörda ner mig totalt i olika tekniker, material och annat skoj med likasinnade. Vilka härliga nya vänner jag har fått under den här perioden!

Inga kommentarer: