12 mars 2014

Sur, arg och gnällig

Idag vaknade jag verkligen på fel sida. Var sur och arg hela dagen. En tupplur på två timmar gjorde det lite bättre, men bara lite.

Terapin var intressant idag. Under meditation ställde min terapeut tre frågor. "Vad vill du ha i ditt liv?" och jag såg kärlek, gemenskap, skratt och ömsesidigt utbyte av kunskaper.

"Var är du just nu och hur ska du komma dit du vill?" Det blev tomt omkring mig. Jag tittade ner på mina fötter men de verkade inte vara på väg någonstans.

Jag har enormt svårt att sätta upp mål för mig själv. Att se vart jag vill och hur jag ska komma dit. Vi tittade även på min livsriktning, mina värderingar, och där är jag ganska klar över vart jag vill och hur jag vill ha det. Jag vill hjälpa andra, jag vill utbyta erfarenheter, jag vill arbeta tillsammans med andra - på både fritid och arbetstid - så att resultatet blir mer än av våra respektive ansträngningar. På fritiden börjar jag komma ditåt. Men arbetet... Nä, jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra. Det är min uppgift under kommande vecka. Åtminstone fundera på det.

Den tredje frågan? Den minns jag inte ens.

Inga kommentarer: