14 oktober 2005

Healing

Av en slump fick jag veta att en väns pojkvän är chakrahealer. Jag bestämde en tid och gick dit. De bor i en vacker taklägenhet och det var mjuk meditativ musik på. Jag fick välja stenar själv och han lade en på varje chakra.

Ett par gånger kändes det som att det var en jordbävning, och efteråt sa D att det var själen som lämnade min kropp som gjorde att det kändes så. Det var ingen obehaglig känsla, utan ett mjukt skakande. Tre gånger kände jag det.

Efteråt var jag trött men ganska glad. D sa att jag skulle gå hem och vila mig, att jag inte skulle vara pigg förrän imorgon vid middagstid. Tyvärr hade jag ju redan bestämt med vänner att träffas på en bar, så jag gick dit ändå. När jag kom hem vid tolvtiden var jag helt slut i skallen. Totalt borta. Förstod inte vad folk sa till mig. Idag är jag väldigt, väldigt trött.

Han var duktig på att se, D. En sån som man inte har några hemligheter för. Jag kände att jag hade kunnat prata ännu mer, börja gråta och få ur mig en massa. Men jag valde att svälja och stänga, och vänta ytterligare några dagar med att känna efter och ge mig tid att sörja. Allt har sin tid, och än är det inte dags. Men snart och det känns väldigt, väldigt skönt.

Inga kommentarer: