21 juni 2005

Sömnproblem

Sov uruselt i natt. Värre än vanligt. Vaknade väldigt ofta och var tvungen att vända på mig varje gång. Efter några gånger insåg jag varför. Jag snurrade. Jag hade yrsel och det kändes som att sängen skakade hela tiden. Det enda som hjälpte var att vända på mig, då rörde jag mig och världen stabiliserades. Dessutom hade jag ont i bröstet och mådde allmänt uselt. Datorn stod på och surrade högt, till slut stängde jag av den. Jag klarade inte ljudet.

Inte bra alls. Jag trodde att jag började slappna av, när saker och ting börjar reda upp sig litegrann. Tydligen inte. Eller så är det det jag gör, och det här är bieffekten av avslappningen. Panik. Jag tror det var lätta panikångestattacker, flera gånger om. Väckte maken som somnade om med armen om mig, det hjälpte lite.

Inga kommentarer: