17 juni 2005

Mental och fysisk motion

Igår var jag och simmade. I min strävan efter ett mentalt lugn ingår en kroppslig styrka och balans. Det är viktigt att vara helt balanserad. Simningen gick bra, men det är himla jobbigt. Det är en ny motionsform för mig och det är en lustig känsla att vara så dålig på något. Dock tycker jag det är roligt att lära mig något nytt och jag biter ihop och kämpar. Efter femton minuter var jag så slut att jag inte fick fingrarna över vattenytan när jag crawlade. Efteråt kändes det underbart. Trött i hela kroppen och ändå lätt, på något sätt.

N har nu fått boken och ska bara läsa den innan vi kan göra Resan tillsammans. Det ska bli väldigt spännande. Jag har haft lite ångest över att det tar sån tid innan jag kan göra resan och har faktiskt funderat på att gå till en reseterapeut för att göra det själv. Men jag börjar lugna mig och inser att Resan finns kvar, jag kan göra den när som helst. När jag är redo kommer jag att göra den. Det är ingen idé att stressa utan det är bättre att ha tålamod och låta den komma när jag är redo för den.


Inga kommentarer: