14 juni 2005

Helgandlig

Jag tror att jag är helgandlig. Vissa är helgmotionärer, men jag är helgandlig. Varje helg läser jag en massa böcker och blir otroligt inspirerad. Jag vill meditera, jag vill gå på retreats och jag vill utveckla mig spirituellt. Så kommer måndagen och det finns knappt tid till eftertanke. Jo,  jag gör mina morgonövningar, men inte mycket mer. Jag försöker men hinner liksom inte med.

Det är dags för semester, tror jag. En semester där jag kan sätta upp lite riktlinjer för mitt liv. Där jag kan fundera på vad det är jag vill och hur jag vill komma dit. Tänk vad skönt det skulle vara att ha semester utan att behöva tänka på någon annan? Det är väl dags att göra det nu, innan barn kommer och tar all min tid, även den lilla som finns utanför jobbet ...

Inga kommentarer: