29 maj 2005

Gör om, gör rätt...

En dag sa en kär vän ”Det finns inget rätt. Det är du som själv skapar ditt rätt.” och det var en ögonöppnare. Jag har alltid känt att jag gjort fel. Varit rädd för att göra fel. TM - jag gjorde fel, för det blev inte som det skulle, som läraren sa. Reiki, jag kände aldrig kraften sådär riktigt som de andra gjorde. AT var jag ganska duktig på och kunde mer än de andra.

Ni vet, det klassiska duktig-flicka-syndromet. Som kan appliceras på precis allt. Att säga till sig själv att man gör fel när man mediterar - hur kan man veta det? Man måste få uppmuntran att själv hitta rätt väg. TM var dock min första erfarenhet och där talas det mycket om att alla lärare ska guidas av Maharishi själv så att ingen gör fel när de lär ut den heliga läran. För om de gör fel så kommer eleverna att lära sig fel och då kommer läran att vattnas ut och världen aldrig att räddas. Inte konstigt att jag blev vettskrämd och var övertygad om att jag inte kunde!

Inga kommentarer: