29 maj 2005

A Course in Miracles

En kär väninna var på besök och hon är också en sökare. Söker kärleken, söker en man, söker en familj. Kommer aldrig till ro. Hon gav mig ”A return to love” av Marianne Williamson. Och sa ”Ta inte gud-snacket på fel sätt. Ersätt ’Gud’ med ’Universum’ om det känns bättre.” Så det gjorde jag.

Det var en bra bok. Mycket bra. Jag hade tidigare läst ”The power of now” och ”Vem är det som bestämmer i ditt liv”, två mycket bra böcker som gav mig väldigt mycket. Men denna förde en ytterligare en pusselbit till till mitt pussel som snart börjar bli färdigt.

När jag surfade runt på nätet snubblade jag över boken ”The Journey”. Jag läste lite om den och blev intresserad. Så glömde jag bort den. Tills den dök upp igen i mina surfanden. Nu tog jag det på allvar och gick och köpte boken. Dessutom har en väninna fått en elakartad knöl i bröstet som måste tas bort, så jag tänkte att det kanske var dags för en resa.

Det var också en mycket bra bok. Den kom i rätt ögonblick för mig. Jag är redo för en resa.

Inga kommentarer: